Kodėl rasti gerą meistrą – tarsi ieškoti adatos šieno kupetoje
Klaipėdoje kompiuterių remonto paslaugų siūlančių įmonių ir privačių meistrų – kaip smėlio pajūryje. Bet štai paradoksas: kuo daugiau pasirinkimo, tuo sunkiau atsirinkti tą vienintelį, kuris tikrai išspręs problemą, o ne sukels naujų. Pernai mano kaimynė Rasa nukentėjo nuo „meistro”, kuris už 80 eurų „pataisė” nešiojamąjį – po savaitės kompiuteris visai nebesiįjungė. Pasirodo, viduje laidai buvo sujungti kaip tik sugalvota, o keletas varžtelių paprasčiausiai trūko.
Tokių istorijų girdžiu ne vieną ir ne dvi. Problema ta, kad daugelis žmonių renkasi remonto specialistą pagal vienintelį kriterijų – kainą. O profesionalūs IT darbuotojai, kurie kasdien susiduria su technologijomis, žino: pigiausia paslauga dažnai tampa brangiausia. Kaip jie pasirenka, kam patikėti savo įrangą? Pasikalbėjau su keliais Klaipėdos IT specialistais ir išsiaiškinau, kokiais principais jie vadovaujasi.
Sertifikatai ir kvalifikacija – ne tik popieriai ant sienos
Pirmasis dalykas, į kurį atkreipia dėmesį profesionalai – ar meistras turi oficialių įgūdžių patvirtinimų. Tai nereiškia, kad be sertifikatų dirba tik apgavikai, tačiau dokumentai rodo, kad žmogus bent jau investavo laiko ir pinigų į savo kompetencijų tobulinimą.
„Kai matau, kad servisas turi CompTIA, Microsoft ar Apple sertifikuotus specialistus, tai man signalizuoja apie rimtumą”, – pasakoja Tomas, dirbantis vienos Klaipėdos logistikos įmonės IT skyriuje. Jis priduria, kad ypač svarbu, jog sertifikatai būtų aktualūs – technologijos keičiasi greitai, ir prieš dešimtmetį gautas diplomas šiandien gali būti beveik beverčiu popieriumi.
Kaip patikrinti? Paprasčiausia – paprašyti parodyti. Rimti specialistai nevengia demonstruoti savo kvalifikacijos. Be to, daugelį sertifikatų galima patikrinti gamintojų svetainėse pagal specialistui suteiktą numerį. Jei meistras rausta, mikčioja ir pradeda aiškinti, kad „dokumentai kažkur dingo”, geriau ieškoti kito.
Atsiliepimai internete – kaip juos skaityti tarp eilučių
Visi žinome, kad prieš renkantis bet kokią paslaugą, pirmiausia lendame į Google’ą ar Facebook’ą paskaityti atsiliepimų. Bet čia slypi spąstai. Kai kurie verslai perka teigiamus komentarus, o konkurentai kartais rašo negatyvius. Kaip atskirti grūdus nuo pelų?
IT profesionalai turi savo triukus. Pirma, jie skaito ne tik žvaigždučių skaičių, bet ir pačių atsiliepimų turinį. „Jei matau dešimt atsiliepimų stilium ‘Viskas super, rekomenduoju, 5 žvaigždutės’, be jokių detalių – kyla įtarimų”, – sako Gintarė, programuotoja iš Klaipėdos. Ji ieško konkrečių atsiliepimų, kuriuose aprašoma problema, kaip ji buvo sprendžiama, kiek laiko užtruko.
Antra, profesionalai žiūri, kaip servisas reaguoja į neigiamus atsiliepimus. Jei įmonė konstruktyviai atsako, siūlo sprendimus, atsipraašinėja už klaidas – tai geras ženklas. Jei ignoruoja arba agresyviai ginčijasi su klientais – bėk kol nepasidarė per vėlu.
Dar vienas patarimas: pažiūrėkite į atsiliepimų datų pasiskirstymą. Jei visi teigiami atsiliepimai parašyti per vieną savaitę, o paskui – tyla, tai kvepia dirbtinumu. Autentiški atsiliepimai paprastai pasiskirsto tolygiai per laiką.
Garantijos ir atsakomybė – kas lieka po remonto
Štai čia atsiskiria profesionalai nuo garažinių meistrų. Patikimas specialistas visada suteikia garantiją atliktam darbui. Ne žodinę „na, jei kas, paskambink”, o oficialią, užrašytą dokumente.
Klaipėdos IT specialistai rekomenduoja ieškoti serviso, kuris teikia bent 3-6 mėnesių garantiją atliktam remontui. „Kai pakeičiau nešiojamojo ekraną pas vieną meistrą, jis davė tik mėnesio garantiją. Po pusantro mėnesio ekranas vėl sutriko – pasirodo, buvo naudotos prastos kokybės detalės”, – dalijasi patirtimi Andrius, IT sistemų administratorius.
Svarbu ne tik garantijos trukmė, bet ir jos sąlygos. Kai kurie servisai garantiją suteikia, bet su tokiais apribojimais, kad praktiškai neįmanoma ja pasinaudoti. Prieš palikdami įrangą remontui, atidžiai perskaitykite garantijos sąlygas. Jei jos neaiškios arba jų apskritai nėra – tai raudonas signalas.
Be to, patikrinkite, ar servisas turi verslo civilinės atsakomybės draudimą. Jei per remontą bus sugadinta jūsų įranga, draudimas užtikrins, kad būsite kompensuotas. Rimti verslai tokį draudimą turi, o garažiniai meistrai – labai retai.
Skaidrumas ir komunikacija – ar jums viską paaiškina
Vienas akivaizdžiausių skirtumo tarp profesionalaus ir abejotino specialisto – kaip jis bendrauja su klientu. Geras meistras neslepia informacijos, nekalba techninio žargono siekdamas jus supainioti ir visada paaiškina, kas vyksta su jūsų įranga.
„Kai nešu kompiuterį remontuoti, visada stebiu, ar specialistas man paaiškina problemą suprantama kalba”, – sako Justinas, dirbantis IT konsultantu. Jis priduria, kad profesionalas turėtų gebėti paaiškinti sudėtingus dalykus paprastai, be noro atrodyti protingesniu.
Dar vienas aspektas – kainų skaidrumas. Prieš pradedant remontą, turėtumėte gauti preliminarų įkainį. Jei meistras sako „na, pažiūrėsim, gal 50, o gal 150 eurų”, tai ne profesionalus požiūris. Rimtas servisas po diagnostikos pateikia konkretų sąmatą ir informuoja, jei remonto metu paaiškėja papildomų problemų.
Taip pat atkreipkite dėmesį, ar servisas reguliariai informuoja apie remonto eigą. Jei palikote kompiuterį prieš savaitę ir niekas neskambina, o jūs nežinote, kas vyksta – tai blogai organizuotas darbas. Profesionalūs servisai paprastai turi sistemą, kaip informuoti klientus apie kiekvieno etapo užbaigimą.
Įranga ir darbo sąlygos – kur vyksta stebuklas
Nors daugelis klientų apie tai negalvoja, IT profesionalai visada atkreipia dėmesį į tai, kokiomis sąlygomis dirba meistras. Tai daug pasako apie jo profesionalumą ir gebėjimą kokybiškai atlikti darbą.
Jei turite galimybę, apsilankykite serviso patalpose prieš palikdami įrangą. Ar dirbtuvės švarios ir tvarkingos? Ar yra tinkamos diagnostikos įrangos? „Kartą mačiau ‘servisą’, kur meistras dirbo ant grindų, o įrankiai buvo sumesti į dėžę. Supratau, kad ten nepalikčiau net senos pelės”, – juokiasi Gintarė.
Profesionalūs servisai turi antistatines darbo vietas, specialius įrankius, diagnostikos įrangą. Jie nesinaudoja universaliu atsuktuvu visam, o turi tinkamus įrankius kiekvienam darbui. Tai gali atrodyti smulkmena, bet netinkamais įrankiais lengva sugadinti jautrias kompiuterio dalis.
Dar vienas aspektas – ar servisas turi originalių detalių tiekėjų. Daugelis problemų atsiranda būtent dėl to, kad naudojamos pigios, kinų rinkos detalės. Paklauskite, kokios kilmės dalis naudos jūsų kompiuteriui – jei atsako nekonkretiai arba aiškiai meluoja, geriau ieškoti kitur.
Specializacija ir patirtis – ne visi meistrai vienodi
Kompiuterių remontas – plati sritis. Yra specialistų, kurie puikiai taiso stacionarius kompiuterius, bet su nešiojamaisiais neturi daug patirties. Kiti puikiai išmano Apple techniką, bet su Windows sistemomis jaučiasi ne taip pasitikintys.
„Kai man reikėjo sutaisyti MacBook, specialiai ieškojau serviso, kuris specializuojasi Apple technikai”, – pasakoja Tomas. Jo pasirinkimas buvo teisingas – specialistai greitai nustatė problemą ir turėjo reikiamų originalių dalių sandėlyje.
Prieš rinkdamiesi servisą, pasidomėkite, ar jie turi patirties su jūsų konkrečiu įrangos tipu. Jei turite verslo klasės serverį, garažinis meistras, kuris paprastai taiso namų kompiuterius, gali būti ne geriausias pasirinkimas. Atvirkščiai, jei reikia paprasto namų kompiuterio valymo, nebūtina mokėti premium kainas specializuotam servisiui.
Taip pat svarbu, kiek laiko servisas dirba rinkoje. Nauji verslai nebūtinai blogi, bet ilgametė patirtis paprastai reiškia, kad įmonė sukaupė žinių ir turi pastovių klientų. Klaipėdoje yra keletas servisų, kurie dirba jau 10-15 metų – tai geras rodiklis, kad žmonės jiems pasitiki.
Kai viskas susideda į vietą – kaip priimti galutinį sprendimą
Dabar, kai žinote visus septynis kriterijus, kaip juos pritaikyti praktiškai? Niekas nebus tobulas visose srityse, bet geras servisas turėtų atitikti bent penkis iš septynių punktų.
Pradėkite nuo to, kad sudarykite trumpą sąrašą – trijų ar keturių Klaipėdos servisų, kurie atrodo perspektyvūs. Paskambinkite kiekvienam ir užduokite kelis klausimus: kokią garantiją teikia, ar turi patirties su jūsų įrangos tipu, kiek kainuoja diagnostika. Jau iš pokalbio suprasite, kurie specialistai bendrauja profesionaliai, o kurie tik bando greitai užsidirbti.
Jei įmanoma, aplankykite servisą asmeniškai prieš palikdami įrangą. Pasižiūrėkite į darbo sąlygas, pakalbėkite su specialistu akis į akį. Intuicija irgi svarbi – jei kažkas jums nepatinka, net jei negalite paaiškinti kodėl, galbūt verta pasiklausyti vidinio balso.
Nepamirškite, kad kaina neturėtų būti vienintelis kriterijus. Taip, visi norime sutaupyti, bet pigus remontas, kurį po mėnesio reikės kartoti, galiausiai kainuos brangiau nei iš karto kokybiškai atliktas darbas. IT profesionalai dažnai sako: „Mes ne tokie turtingi, kad pirktume pigius dalykus.” Tas pats pasakytina ir apie remonto paslaugas.
Pasitikėjimas – dar vienas svarbus elementas. Kompiuteryje gali būti jautrios informacijos, asmeninių nuotraukų, slaptažodžių. Rinkitės servisą, kuriam galėtumėte patikėti savo duomenis. Rimti servisai turi privatumo politiką ir pasirašo konfidencialumo sutartis, jei to prašote.
Galiausiai, kai rasite gerą specialistą – laikykitės jo. Užsirašykite kontaktus, rekomenduokite draugams. Patikimas kompiuterių meistras Klaipėdoje – tai turtas, kurį verta saugoti. Ir kai kitą kartą kils problemų su technika, žinosite, kam skambinti, o ne vėl pradėti paieškas nuo nulio.
Technologijos mūsų gyvenime užima vis didesnę vietą, todėl patikimas specialistas, galintis jas prižiūrėti ir remontuoti, tampa ne prabanga, o būtinybe. Vadovaudamiesi šiais septyniais kriterijais, kuriuos naudoja IT profesionalai, galite būti tikri, kad jūsų kompiuteris pateks į teisingas rankas. O tai reiškia mažiau streso, mažiau išleistų pinigų ir daugiau laiko tikrai svarbiems dalykams.